Menü Bezárás

Távmunkavégzés (home office) során biztosítandó munkakörülmények feltételei

Számítástechnikai eszközzel végzett távmunkavégzés (home office) során biztosítandó munkakörülmények feltételei

  • munkavállalónak legyen elegendő tere
  • léghőmérséklet hideg évszakban 20-22 °C, meleg évszakban 21-24 °C, a páratartalmat 40-60 %
  • munkahely megvilágítása megfelelő legyen
  • munkaszék legyen stabil, továbbá biztosítsa a könnyű, szabad mozgást és a kényelmes testhelyzetet
  • munkaasztal vagy munkafelület legyen nem fényvisszaverő felületű és nagyságú
  • billentyűzetlegyen dönthető és a monitortól különálló
  • laptopok vagy notebookok külön billentyűzettel javasoltak
  • munkaeszközök, gyárilag biztonságos kialakításúak legyenek
  • Megfelelő minőségű és elrendezésű elektromos és hosszabbító kábelek legyenek
  • amennyiben van az ingatlanban áram-védőkapcsoló (fi relé), illetve füstjelző, havonta ellenőrizni és dokumentálni kell
  • óránként legalább tízperces szünetet szükséges beiktatni
  • a járványveszély miatt ajánlott a megelőző járványügyi intézkedések betartása (pl: fokozott fertőtlenítés)
  • távmunka során bekövetkezett balesetet munkabalesetnek kell minősíteni, amennyiben ez a munkáltató felé jelezve van
  • el kell készíteni a munkahelyi kockázatértékelést.

ajánlott nyilatkoztatni a munkavállalót a technikai, tűz- és munkavédelmi feltételek teljesüléséről. Ehhez szükséges egy ellenőrző listát kitöltetni a munkavállalóval, valamint érdemes le fényképeztetni a munkaterületet

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

RSS